July 23, 2009

無聊的環保團體

受夠了!看新聞,環保團體繼續指責市民花五毫子買膠袋!請問清高的環保人士,你們知否選擇權是甚呢?

一開始政府的宣傳手法已經大有問題!一直只集中在取膠袋要錢,不取膠袋可以「慳」!完全沒有站在環保立場上宣傳。不怕多付一元五亳的如小弟,偏偏沒有「慳」的習慣,那又如何?

付五毫子「買」膠袋是一個選擇性的權利。無聊的環保團體斷不能「輸打贏要」,連人家的選擇也要指責!變相只是極權管治,沒有選擇可言。汝其花時間指責市民花錢買膠袋,又給自己製造橫蠻的形象,倒不如花多點資源去教育市民環保的意識,這來得正面得多!

2 comments:

meimei said...

sooooo agree w/ u!!!!! and i did hv bad experience in supermarket!

forget bringing environmental bag always, and 焗買! and u know what printed on the bag? "use less plastic bag to protect our earth". 鬼唔知咩!feel like spending $ to be taunted!

I did bring environmental bag, but its too small to fit what i bought sometimes; and I hold those things back home by HAND! -.-"

Alfred said...

其實我唔怕用手拎野返屋企。係德國都係咁,都係要俾五毫子買膠袋,不過係歐羅。如果我買唔多野,我都會拎返屋企,行十五分鐘路程都行咁。我只係好睇唔過眼呢度d 環保團體既行徑,同埋政府既錯誤宣傳手法啫!你講得岩,個死人膠袋印d 咁既野,我都唔想再拎佢出街用啦!唉!